Monday, November 30, 2009

KENDURI MEGUKUHKAN SILATURRAHIM

30NOV09: Syukur dan Tahniah kepada Haji Wildan dan keluarga kerna menerima seorang lagi ahli keluarga berstatus menantu. Semuga kedua pengantin hidup berkekalan dalam keberkatan. Para jemaah RPA Dato' Meor Aeris Lubok Merbau mesra sekali menyambut para tetamu yang hadir termasuk saya dan ali keluarga.


Tuan Haji Wildan( berbaju melayu warna coklat )
sedang bersalaman dengan YB Zainuddin
sambil diperhatikan oleh Ustaz Zulkifly Bin Ibrahim

Saya berkesempatan bertemu dengan YB Haji Zainuddin yang begitu lama tidak ketemu dan bersembang semenjak rampasan kuasa oleh rejim Najib & Zambry.

Bicara dan sembang kami berfokus kepada beranikah kerajaan UBN bubar dun Perak. Nampaknya mereka belum berani kerana isu UBN ini tidak habis-habis. Mereka berhempas pulas mencari jalan untuk mendapat sokongan rakyat. Tidak ada pilihan mereka selain daripada terpaksa menerima pakai pendekatan PR untk mesra dengan rakyat. Yang terbaru berkumpullah mereka berqiyamulail di Masjid Sultan Azlan Shah atas nama program munajat. Semuga amal mereka ikhlas lillah. Dalam masa yang sama dalam kontek kepimpinan PR, sebagai pemimpin politik harus matang menanggapi sesuatu isu yang berbangkit, terutama isu-isu yang terpapar di media cetak UBN. Pemimpin politik PR jangan terlalu cepat menjadi hakim dan membuat komentar yang bukan-bukan. Kesannya sejak akhir-akhir ini akhbar UBN mudah melaga-lagakan fikrah sesama pimpinan PR. Kita kena ambil peluang betapa parahnya rakan-rakan komponen BN dibawah pimpinan najib. Boleh dikatakan semua komponen BN, MCA,MIC,Gerakan,PPP adalah masalah kepimpinan yang sangat parah. Ini jelas menunjukkan kelemahan PM najib bagi menyelesaikan rakan politik mereka. Dari dahulu lagi najib memang tidak ada kemahiran memimpin. Beliau lebih suka memilih jalan selamat, bagi melindungi kelemahan beliau. Yang menjadi berong najib sekarang adalah mahyuddin. Percayalah UBN akan terus bermasalah selagi mereka belum benar-benar mahu berubah sepenuhnya dengan ikhlas. Rakyat didahulu, pencapaian diutamakan hanya lah gimik sementara.

No comments:

Post a Comment