Monday, November 23, 2009

Selamat Ulang Tahun

Salam sejahtera buat blogger yang datang dari blogger network..sama ada masih bernaung atau bergerak sendiri ..hari ini dah genap setahun blog ini dibuka....sebab apa ? PERUBAHAN. Itu saja..masih ingat lagi ke kata2 keramat yg diucapkan masa pembukaan Cambah Fikiran??

lawat juga .UMMI ANNI, FAKULTI SIYASAH POLITIK, AL-BANJARI



Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasiq membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. (al-Hujurat;6).
.
Sengaja aku copy paste semula ayat yang menjadi 'pemangkin' utama matlamat program Cambah Fikiran Isu-Isu Semasa Bersama Jentera Penerangan Negeri Perak. Sebab ramai antara kita dah mula lupa dari mana asal kita dan mana datangnya hits berjuta2 kat blog masing...

Dr Wahab antara yang komen masa blog ini dibuka...

Usah anggap diri sendiri terlalu kecil. Allah tegaskan dalam Qur^an, walau sekecil atom (zarrah) pun tetap dicatat (nilai) baik atau sebaliknya. Atas dasar inilah saya kemukakan cadangan supaya tubuh KAMAR. Setiap pemaya, walau sekecil mana ideanya memang bermanfaat dan boleh dimanfaatkan. Tahniah dan selamat menjadi komuniti KAMAR.

Aku sedih sebab ramai dah mula buat hal masing-masing..tambahan pulak aku lagi sedih bila aku dapat tau yang ada dah tinggalkan blogger network..huuhuhuh..betui2 sedih...

Kita bekerja ke arah kebaikan...dan salah satu matlamat kita adalah membantu paktan rakyat....orang paham kita nie antara penggerak awal dalam melaksanakan politik perubahan yang baru dan ianya dah pun jadi kenyataan. Tapi kalau sesama kita tak boleh nak bersatu, tak boleh bertolak ansur apa akan berlaku pada orang yang membaca?? Adakah depa ni akan paham apa yang kita nak sampaikan??

Aku tau dan paham mesti orang kata "peduli apa orang lain nak kata, ini blog aku..aku punya suka!!"..memang betui blog hangpa tapi jangan kita terlalu angkuh sebab ujian akan datang pada bila-bila masa..bukan hangpa tak perasan..dah ada 2-3 blog yang mula ada problem dan dah ada pun yang terus hilang kerana berlaku perkara yang tak sepatutnya ...

Tak payah la aku sebut.....tapi memang dah ada pun..

Aku tetap dengan blogger network sebab ini asal blog colourluna...dan aku akan membantu sedaya upaya aku dalam melaksanakan apa yang terdapat dalam KAMAR, apa yang diungkapkan dalam Cambah Fikir..dan yang paling penting apa PERUBAHAN yang nak dilakukan pada orang-orang di sekeliling aku...dan aku tak kisah kalau blog ni tak tersenarai pun dalam ranking..sebab itu bukan matlamat utama...yang penting diri aku sendiri sedar akan PERUBAHAN yang perlu dilakukan..

Sekali lagi tahniah buat semua blogger yang bernaung dan penah bernaung...cuma aku nak minta pada hangpa buang yang keruh....buang yang ego...buang yang angkuh...kita ni manusia...kesilapan kekadang kita tak nampak...cuma kalau kita salah..cuba la untuk minta maaf..itu je...kan lebih manis...




















KEMENANGAN ITU CUMA SATU KEMANISAN DALAM PERJUANGAN

Selamat ulang tahun blogger network..semoga perubahan ke arah kebaikan akan sentiasa dapat menjadi kemanisan dalam hidup ini.


-thatguy- BY LUNA

No comments:

Post a Comment