Sunday, August 16, 2009

Umno Sesat Umno Khianat

1. Sejak Merdeka para pemimpin UMNO tidak pernah menerima Islam sebagai sebuah sistem yang sempurna atau lengkap. Menerima Islam sebagai sistem hidup adalah intipati dari konsep syahadah dan iman bagi seseorang muslim. Apakah dengan penolakan yang terbuka dari UMNO ini tidak boleh menjadi asas yang kukuh bahawa mereka lebih sesat dari Arqam?

2. Bukti UMNO berfahaman sesat boleh merujuk di banyak aspek terutama dari segi meletakkan Melayu melebihi dari kaum lain. Dalam ajaran Islam bangsa atau kaum atau siapa sahaja di sisi Allah adalah sama kecuali yang berbeza kerana ketakwaannya. Yang lebih bahaya sekali apabila strategi mereka mentadbir negara juga bukan diasaskan dengan Islam tapi nasionalisma Melayu. Sayangkan bangsa sah-sah sahaja tetapi apabila fahaman itu melebihi dari syariat Islam maka inilah pertembungan ajaran Islam. Jika Islam ditundukkan oleh yang lain maka sesatlah umat ini? Apalah erti rukun Iman dan Islam dan syariat bagi seorang berfahaman UMNO? Sebab itu kita dapat lihat masjid ditadbir bukan dnegna kehendak Islam tetapi kehendak AJk masjid yang sebahagian besarnya buta ilmu Islam.

3. Saya bentangkan ini bukan mahu mencabar sesiapa tetapi ingin mangajak semua berfikiran terbuka dan melihat sesuatu itu dari kacamata Islam yang hanif. Buakn ada berlindung dari tirai apa pun kerana Islam lebih tinggi dari segala undang-undang yang ada kerana Islam ciptaan Allah untuk manusia. Tiba-tiba UMNO menolaknya dan memutar belitkan fakta dan menjadikan pihak lain sebagai sesat tanpa menyedari UMNO itu sendiri adalah sarangnya kesesatan. Kenapa hal ini boleh bertahan selama lebih 50 tahun, salah satu sebab asasnya ialah dakwah sebenar tidak sampai kepada pimpinan UMNO dan juga Raja-raja Melayu. Yang sampai kepada mereka hanya fatwa ampu dan menjilat. Yang sesuai dengan strategi Melayu maka fatwa itu dibenarkan. Akhirnya umat ini makin sesat dan menjauh dari Islam.

4. Mari kita cek satu demi satu pemikiran Islam bagi setiap pemimpin Melayu UMNO dari atas sampai ke bawah, begitu juga di istana Raja-raja Melayu dan sampai keceruk kampung yang masih berfaham UMNO. Dari segi kenyataan ya..mereka akan jawab Islam tetapi dari segi perlaksanaan mereka tidak amalkan Islam sebagai dinulhayah. Mereka menolak Islam sebenarnya.Jadi apakah pihak JAKIM membutakan hal ini? Alangkah baik jika JAKIM mengakaji dengan mendalam kedudukan fahaman UMNO ni dari semua sudut dan jika jelas sesat maka kerja dakwah Jabtan Agama Islam lebih terfokus kepada pembersihan aqidah bermula dari kabinet dan seluruh jujuran UMNO itu sendiri. Saya bukan merendahkan UMNO tetapi sudah menjadi tanggungjawab semua terutama pihak yang mempunyai kuasa di bidang ini. Bermula dari UMNO kemudian barulah ke pihak lain kerana UMNO adalah tunggaknya dan telah selesa selama 50 tahun dalam keadaan sesat maka tugas ini memang berat.

5. Saya amat yakin, ajaran sesat yang lain akan tidak dapat hidup apabila pokok kesesatan ini dapat dibersihkan. Ajaran Qadiani di Selayang, ajaran tarikat sesat di seluruh Malaysia, ajaran Ayah PIN dan banyak lagi punya kaitan dengan orang-orang UMNO. Begitu juga dengan sebahagian gengsterisma di Malaysia yang sesat adalah dibackup oleh UMNO. Mereka menjadi dalang kesesatan di bumi ini dan rasanya sudah tiba masa JAKIM mengambil langkah proaktif.

HR9808: Kenyataan di bawah adalah kenyataan dari UMNO dan jika kenyataan ini dari pemimpin dari kelompok lain maka ianya akan ditafsir sebagai teroris. Inilah contoh yang jelas bahawa sesuatu fatwa itu mesti didasarkan dari fahaman UMNO bukan dari ajaran Islam sebenar. Kelihatan benar tapi tujuannya sesat sama seperti kaum Khawarij. Para macai rela diperalatkan demi untuk hidup di dunia ini. Bertaubatlah sdr ku!!

Ajaran Islam tidak izin agama, rasul dihina


Sikap pemimpin pembangkang menghina Islam dibantah oleh barisan Pemuda UMNO Kubang Kerian pada Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Kubang Kerian di SMK Long Gafar, Kubang Kerian, Kota Bharu, baru-baru ini. - Utusan/Hafiz Johari

sumber : ikrar

No comments:

Post a Comment