Thursday, January 8, 2009

Pemimpin kawasan Changkat Tin buat laporan polis.


Kenyataan palsu berunsur fitnah dan pembohongan yang dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Zahid Hamidi telah menimbulkan bantahan dan kemarahan dikalangan anggota parti Pakatan Rakyat Perak.


Pegawai Tugas-tugas Khas kepada Adun Malim Nawar, Abu Bakar Ibrahim, 51, telah membuat bantahan itu dengan membuat laporan polis di Balai Polis Tanjung Tualang pada 6 Januari jam 11.35 pagi.


Dalam laporannya, beliau menyifatkan kenyataan Datuk Ahmad Zahid Hamidi itu sebagai satu kenyataan yang bukan sahaja mengelirukan rakyat Perak tetapi juga turut menimbulkan keresahan dan kebimbangan di kalangan para guru tadika kemas di negeri ini.


“Saya membuat bantahan ini kerana merasakan rakyat perlu tahu bahawa kenyataan yang dibuat oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi adalah tidak benar dan bermotifkan politik,’’ katanya.


Abu Bakar yang juga Timbalan Pengerusi Markas Pakatan Rakyat DUN Malim Nawar berkata, kenyataan yang dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu adalah palsu dan rakyat dapat menilai kebenarannya.


Katanya, beliau telahpun membuat tinjauan ke beberapa sekolah tadika kemas di kawasan DUN Malim Nawar dan mendapati ia berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah.


“Ini sekaligus membuktikan betapa Kerajaan Pakatan Rakyat Perak sentiasa mementingkan soal pendidikan rakyat negeri ini,’’ katanya.

No comments:

Post a Comment