Thursday, January 8, 2009

Tadika Kemas di Perak beroperasi seperti biasa.



Bukti menunjukkan bahawa Tadika Kemas Tanjung Tualang (gambar atas) dan Tadika Changkat Tin (gambar bawah) beroperasi seperti biasa.


“Baru setahun saya mengajar kanak-kanak di Tadika Kemas Changkat Tin ini dan sehingga ke hari ini ia tetap berjalan seperti biasa,’’ kata seorang guru tadika, Nona Asian Nordin, 36 kepada Citra Perak baru-baru ini. Dalam temuramah tersebut beliau menyatakan bahawa beliau tidak menerima sebarang arahan daripada Kerajaan Negeri Perak untuk menutup operasi tadika tersebut.

Ini jelas merupakan satu jawapan dan kebenaran kepada kekeliruan yang timbul akibat kenyataan palsu yang dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak mengunci dewan 700 tadika kemas yang menjejaskan 11,000 kanak-kanak.

Apa yang jelas dalam tinjauan wakil Urus Setia Penerangan Kerajaan Negeri Perak ke tadika berkenaan mendapati suasana pembelajarannya berjalan dengan lancar di mana 11 orang kanak-kanak berumur antara 4 hingga 6 tahun tekun belajar bersama guru mereka.

Tinjauan juga mendapati kedudukan kelas tadika kemas berkenaan dan peralatan persekolahan juga berada dalam keadaan baik sekaligus menimbulkan satu suasana pembelajaran yang selesa dan sempurna.

Menurut Nora, beliau merasa bangga kerana dapat mengajar anak bangsanya dengan pengalaman yang ada dan dalam keadaan dan suasana pembelajaran yang sedia ada di tadika kemas itu.

No comments:

Post a Comment